10 שאלות הזהב לבחירת מופע/סדנא

מופע ליום כיף , סדנאות לעובדים או אפילו פעילות ליום הולדת יכולה להיות החלטה מפחידה , איך נדע שאנו בידיים בטוחות? מה מבטיח לי שהסדנא תיהיה הצלחה ?

שלא יבלבלו אתכם! בין אם החלטתם או שעדיין מתלבטים , אחרי למעלה מ15 שנים באירועים מבדרים מול כמעט כל גורם אפשרי במשק

אספנו מנסיוננו עשר שאלות שימנעו ספקות ויבטיחו אירוע זהב:

היכן המופע/סדנא שזור/ה בערב/השתלמות?

למרות האילוצים , נסו שהמופע יתקיים בזמן האפקטיבי ביותר . לדוגמא: האם המופע מגיע לאחר טיול רגלי של 10קמ ולפני האוכל ,עוד נקודה היא אופי הפעילות מבחינת השנה , כלומר ,האם הפעילות מגיעה לאחר פעילות זהה לחלוטין ולכן פחות יעילה.

מהי מטרת הסדנא / מופע?

זו אולי הנקודה החשובה ביותר . בדקו לפני ההזמנה ונסחו באופן המדויק ביותר מהי מטרת הפעילות , כך גם תתמקדו על סוג הפעילות (סדנא או מופע) וגם תוכלו להציג עמדה ברורה מול המפעיל ולמקסם תוצאות .

מהו הערך המוסף בהפעלה?

אין למעשה הרבה פעילויות כמו אימפרוביזציה שהם גם מבדרות וגם מציפות שיח על סביבת עבודה ודפוסי תקשורת . בדרכ יש ערך אחד עיקרי לסדנא /מופע . וודאו שהוא החשוב לכם ביותר.
מאמר קצר על יתרונות האימפרוביזציה בעסקים.

מהו הנסיון של המנחים / מפעילים באימפרוביזציה?

בסקירה ראשונית לכולם יש נסיון , אך באיזה נסיון בדיוק מדובר ? לתיאטרון האימפרוב נסיון עצום (מעל 15 שנים) במופעי אימפרוביזציה מול כל סוג קהל אפשרי הן כשחקנים בתיאטרון הרפרטוארי ובמסגרת עצמאית . הסדנאות של תיאטרון האימפרוב הם ממוקדות ונבנו בקפידה תוך התאמה לסוג הקהל והפעילות.

איזה הכשרה עברו ?

מלבד הנסיון , בדקו איזה רקע מקצועי(אם בכלל) יש למנחים של ההפעלה . האם באים מרקע ארגוני , מרקע חינוכי ,מרקע אומנותי , או מרקע משולב . הדבר ישפיע על גישת המנחה ופעמים רבות יכתיב את אופי הפעילות.
רק תיאטרון האימפרוב מחובר למקורות האימפרוב של ג’ונסטון ודל קלוז. המשמעות היא שאתם לא מקבלים סתם הפעלה אלא חשיפה אמיתית לגישה מיוחדת וחדשה. שכוללת אינטגרציה מעולם האומנות לזירה הארגונית.

מה נסיון השחקנים באנסמבל ?

בדקו האם מדובר בשחקנים מקצועיים שהציגו על מיטב הבמות בארץ. שחקנים אמיתיים הופיעו במקומות מקרית שמונה ועד אילת ולכן רמת הסיכון במופע כזה יורדת.
למידע על המנחים שלנו לחצו כאן

האם התקציב שברשותי מאפשר סדנא חיצונית ?

פעמים רבות הדרך להשגת המטרה בידכם ואין צורך להתבלבל עם גורם חיצוני. הדבר יחסוך לכם מהקופה וגם יוכל לתרום למעמדכם ,אל תתפשרו על איכות הסדנא ואם המחיר לא במסגרת התקציב שלכם , זו לא בושה לדחות את הפעילות בשנה. התפשרות בתחום כמו מופעים , אצל גורם פחות מקצועי , שווה ערך לישיבת צוות מול הטלוויזיה .
רוצים להנחות פעילות בעצמכם:בקרו לדוגמא בעמוד התרגילים שלנו

האם המופע יעלה את האנרגיות או ייוריד אותם ?

מופע אימפרוביזציה הינו מופע מאוד דינמי קצבי ומתקשר בעידן של היום כאשר זמן הריכוז הממוצע עומד על כ45 דקות למבוגרים(!)
אין צורך לאתגר את הצופים עוד יותר עם בחירות “יצירתיות” ו”מיוחדות” מתוך ז’אנרים כאלה או אחרים באומנות הבמה, מופע שיאבד את הקהל יצור גם נפילת מתח ויגרע מכלל האירוע.
על סגנונות שונים תחת השם אימפרוביזציה לחצו כאן

האם ההפעלה תואמת את כמות האנשים ?

אם אתם 200 איש סדנאות יכולות להיות אתגר לוגיסטי לא קטן , בעוד שמופע יכול להתקיים מול 500 איש בקלות ובלי מאמץ.
בנוסף גם היעילות של הסדנא קטנה ככל שמספר האנשים גדול יותר ואם המנחה מפעיל מספר סדנאות מסביב לשעון , על אחת כמה וכמה .

האם מקום ההפעלה תואם את הפעילות ?

המנעו ממופעי חוץ שם פחות נוח לקהל וקיימת בעיתיות גבוהה יותר של סאונד ודאגו לכך שהשחקנים/מנחים יהיו מוגברים כך שישתלטו על הסיטואציה .
לעיתים קרובות מזמינים סדנאות לחדר הישיבות או לחדר אחר במשרד מפאת חוסר יכולת , שאלו את עצמכם האם הדבר לא יפגע במטרת הפעילות (שחרור,פתיחות ושבירת ההרגלים ודפוסי ההתנהגות)

עוד בנושא:
>> מופעים
>> סדנאות 
>> צור קשר
>> מופע או סדנא?